10 mest leste artiklene 2024
Responsen på lanseringen av Dental24 Norge har overgått alle våre forventninger, og vi er utrolig glade og stolte over den stadig voksende gruppen fagfolk som velger å følge oss for å få med seg det nyeste innen norsk tannhelse. Flere av artiklene våre har fått stor oppmerksomhet og skapt mye engasjement, og vi er glade for å kunne bidra til denne viktige diskusjonen. Men hvilke av disse artiklene har egentlig vært mest populære og blitt lest av flest?
10. Dental24 tar pulsen på lesestoffet i venterommet
Dental24 tar pulsen på lesestoffet i venterommet >>
9. En gratis undersøkelse er kanskje litt dumt
Hva signaliserer slike tilbud, og hvilke konsekvenser kan de få for både pasienter og bransjen som helhet? Gjennom synspunkter fra Per Rehnberg, tannlege og styreleder, utforsket vi hvordan dette kan påvirke verdien av undersøkelsen, pasientenes oppfatning og de økonomiske forutsetningene for klinikkene.
En gratis undersøkelse er kanskje litt dumt >>
8. Statsbudsjett for 2025
I mars 2024 ble det kunngjort at regjeringen i statsbudsjettet for 2025 har prioritert å styrke den offentlige tannhelsetjenesten, med særlig fokus på ungdom og utsatte grupper. En av de viktige nyhetene var utvidelsen av den subsidierte tannhelsetjenesten for unge voksne, som nu skulle omfatte personer opp til 26 år.
7. Nordental økte antall besøkende – hør stemmene fra messegulvet
Nordental 2024 trakk over 4000 besøkende på tre dager, en økning fra fjoråret. Antallet økte jevnt gjennom messen, fra 2321 besøkende på torsdag til 2883 på fredag, og avsluttet lørdag med 1263 besøkende. Rundt 2000 deltok på fagprogrammet, inkludert tannleger, tannpleiere, og studenter, som alle bidro til en vellykket messe. På messegulvet møtte vi både etablerte aktører og nye fjes, som delte sine erfaringer og inntrykk av messen.
Nordental økte antall besøkende – hør stemmene fra messegulvet >>
6. Dental24 rekrutterer Svein Røsten
Dental24 rekrutterer Svein Røsten >>
5. Tannhelseutvalgets utgreiing
Helse- og omsorgsminister Jan Christian Vestre tok imot Tannhelseutvalgets utredning på Helse- og omsorgsdepartementet i Oslo.
4. Leverandørenes rolle i fremtidens tannhelse
Vår artikkel ”Leverandørenes rolle i fremtidens tannhelse” tok for seg hvordan noen av de største leverandørene innen den skandinaviske dentalbransjen spiller en avgjørende rolle i å forme fremtidens tannhelse. I intervjuer med blant annet Jacobsen Dental AS, Plandent AB og Unident AB ble det fremhevet hvordan disse aktørene ikke bare leverer produkter, men også skaper løsninger som forenkler hverdagen for tannhelsepersonell.
Leverandørenes rolle i fremtidens tannhelse >>
3. Dental24 lanseres i Norge
Vi på Dental24 kunngjorde lanseringen av Dental24 Norge etter å ha vært Sveriges ledende digitale plattform for tannhelseyrket siden 2008.
2. Utvidet tannhelsereform – Fremskritt eller feilprioritering?
I budsjettavtalen for 2025 ble regjeringen og SV enige om å utvide tannhelse-reformen for å inkludere unge voksne opp til 29 år. Men meningene om reformen var delt, med noen som mente det var et viktig skritt fremover for å anerkjenne tennene som en del av kroppen, mens andre mente det var en feilprioritering. Kritikerne, som Den norske tannlegeforening, pekte på at ressursene heller burde gå til de som har størst behov, som barn, eldre og utsatte grupper.
Utvidet tannhelsereform – Fremskritt eller feilprioritering? >>
1. Tannhelsekjedene mot nye utfordringer
I midten av september skrev vi en artikkel om tannhelsekjedene og de utfordringene de står overfor. Artikkelen ble raskt en lesermagnet hos oss og har fortsatt å være populær blant våre lesere i 2024. I artikkelen fikk vi innsikt fra ledende aktører i bransjen, blant annet Mia Grundstrøm, administrerende direktør i Colosseum Tannlege, som reflekterte over konkurransen og kjedens unike tilnærming til pasientservice. Fra Oral Care fikk vi ta del av Martin Sellman, administrerende direktør, og hans syn på kjedens fokus på kvalitet og pasientopplevelse. Artikkelen reflekterte også på hvordan eierstrukturer og investeringer påvirker tjenestene som tilbys og pasientenes opplevelse.
Tannhelsekjedene mot nye utfordringer >>